Træningstider

Loading
loading..

//Træningstider i CK Aarhus//


CK Aarhus har træningstilbud til alle cykelinteresserede, der ønsker at udvikle sig personligt i et tæt fællesskab med andre.

//Licenstræningen//


Sommerhalvåret (April-September):
Tirsdage og torsdage klokken 17:15. Mødestedet er Aarhus Cyklebane
Træningstiden afhænger af vind, vejr og sæsontidspunkt, men indeholder ofte 2,5-3,0 timers effektiv kørsel.
Tirsdage er med fokus på spurt, Vo2-max og antrit, mens torsdage er længere medio, subAT og AT-intervaller.
Klubbens ryttere arrangerer desuden selv flere træningsture via. facebookgruppen “CK Aarhus – Træningsplanlægning”, som alle licensmedlemmer inviteres til.

Vinterhalvåret (November-Marts):
Fra November og t.o.m December træner licensafdelingen fast hver søndag 9:30 fra Aarhus Cyklebane. Grundet vejr og snask på vejene er en bagskærm med stænkklap påkrævet, og manglende bagskærm resulterer i, at man ikke kan træne med.
Fra nytår og frem køres både lørdag og søndag fra cyklebanen klokken 9:30. Lørdage består af længere subAT og AT-intervaller, mens søndag betragtes som distancetræning.

I marts måned kører vi desuden ‘Jeksen Cup’ hver lørdag. Jeksen Cup er et træningscykelløb for ALLE interesserede i hele Østjylland, og alle kan køre med fra Cyklebanen 9:30 – medlem eller ej.

 

//Motionstræningen//


Hverdagstræning i sommerhalvåret: 
I sommersæsonen (ved sommertid) kører vi om tirsdagen i to hold, hvor der vil være turleder på. Starttidspunktet er kl. 18.00 fra cykelbanen. Turlederen planlægger ruten, der køres ca. 2 timer og alle turlederens anvisninger SKAL følges.
Tirsdagstræningen er ugens hårde træningsdag med indlagte intervaller (det kan være kørsel på rundstrækninger, bakke- eller skiltespurter). Der vil dog blive samlet op på begge hold, så alle kommer med hjem. Der er selvfølgelig plads til alle, men vær indstillet på at der køres med høj intensitet om tirsdagen.
I sommersæsonen (ved sommertid) kører vi om torsdagen i et hold med fast turleder på. Starttidspunktet er kl. 18.00 fra cykelbanen. Turlederen planlægger ruten, der køres ca. 2 timer og alle turlederens anvisninger SKAL følges.
Torsdagstræningen er restitutionstræning. Dvs. turen tilrettelægges således at farten holdes nede og der køres i et jævnt roligt tempo.

Weekendtræningen om søndagen:
I sommersæsonen (ved sommertid) kører vi om søndagen holdopdelt med fast turleder på. Søndagstræningen har altid været rygraden i motionsafdelingen i klubben. Ligesom om tirsdagen kører vi holdopdelt, hvor der er turleder på de enkelte hold.
Starttidspunktet er kl. 09.30 for alle. Distance og hastighed vil naturligvis afhænge af vind og vejr samt tid på sæsonen, men der køres ud efter følgende retningslinier:

Hold 1: 30-32 km/t
Hold 2: 27-30 km/t
Hold 3: 25-27 km/t

Turlederen vil inden start fortælle hvilken rute, der vil blive kørt. Det er turlederens ansvar, at distance og hastighed overholdes, og det forventes at ALLE ryttere respekterer turlederens ord samt den hastighed, der bedes om. Der opfordres til, at man kører på det hold der passer til ens niveau. Det giver den mest harmoniske sammensætning.

Layout mode
Predefined Skins
Custom Colors
Choose your skin color
Patterns Background
Images Background